O mnie

Łukasz Szeliga – tutor, edukator i trener oraz spec. w zakresie komunikacji.

Nauczyciel z doświadczeniem pracy z przedstawicielami przeszło 60 państw. Interdyscyplinarne wykształcenie przekładam na praktykę, rozwijając kompetencje kluczowe u dzieci i młodzieży z różnych stron świata. Zajmuję się wspieraniem organizacji w zakresie strategii komunikacji w mediach cyfrowych i pracy kreatywnej, specjalizując się działaniach dot. branży edukacji.
Jako trener i facylitator wspieram nauczycieli i dyrektorów w zakresie wdrażania
w szkole podejścia spersonalizowanego
– przede wszystkim tutoringu, pracy z uczniami
z doświadczeniem migracji oraz stosowania metod nastawionych na rozwój
samoświadomości uczących się.

Jestem twórcą, współtwórcą i członkiem inicjatyw społecznych działających na rzecz zmian w edukacji (BeCom!, W.I.E.M, Timszel), a także autorem e-kursów dla nauczycieli i obcokrajowców oraz kursów przygotowujących młodzież do egzaminu ósmoklasisty z języka polskiego. Współpracuję z wydawnictwami szkolnymi, organizacjami pozarządowymi oraz Ośrodkami Doskonalenia Nauczycieli. Uczę języka polskiego jako ojczystego, obcego i drugiego, a także przygotowuję młodzież do matury z Business Management w ramach programów IB DP i Cambridge. Jestem egzaminatorem podczas państwowych egzaminów certyfikatowych z języka polskiego jako obcego.


Do instytucji, które zaufały mojej wiedzy i doświadczeniu należą m.in.:
Centrum Języka i Kultury Polskiej w Świecie UJ, ISK – jednostka edukacyjna Stanów Zjednoczonych w Polsce, Szkoła Języków Obcych Prolog, Szkoła Języka Polskiego Together, Czasopismo Polonistyka, CEiR Progresownia, CEiR Edicon, ODN Rewers, TEB Edukacja, ŻAK, Wydawnictwo Operon, PWN, fundacja Skarbu Państwa Fundacja Solidarności Międzynarodowej, Małopolska Uczelnia Państwowa im. rtm. Witolda Pileckiego w Oświęcimiu, Uniwersytety MERITO czy Uniwersytet Otwarty Uniwersytetu Śląskiego.


Od 2020 roku prowadzę w Krakowie przestrzeń rozwojowo-edukacyjną w duchu
podejścia spersonalizowanego wg autorskiej koncepcji.
Miejsce, gdzie młodzież z edukacji domowej może rozwijać swoje pasje i umiejętności miękkie, a uczniowie i uczennice po szkole rozwijać kompetencje kluczowe oraz czerpać radość z uczenia się.


Wierzę, że edukacja jest fundamentem społeczeństwa rozwoju,
a komunikacja pełni w nim kluczową rolę.


Wybrane podmioty, z którymi współpracowałem lub współpracuję oraz zakres współpracy:

  • BeCom, od 2020 roku prowadzi w Krakowie własną przestrzeń
    rozwojowo-edukacyjną, w której wspiera młodzież w rozwoju jako tutor, a jako
    nauczyciel i korepetytor pomaga w przygotowaniu do egzaminu ósmoklasisty
    i matury, a także wejściu na rynek pracy. Działalność kontynuuje misję inicjatywy
    założonej przez Łukasza Szeligę w 2015 roku w Krakowie.
  • TEB Edukacja, od 2021 roku prowadzi szkolenia, warsztaty i webinaria
    dla nauczycielek i nauczycieli zatrudnionych w szkołach marki.
  • Szkoły Policealne Żak, w 2022 roku wraz z Dawidem Pachą i jego zespołem
    opracował strategię rozwoju portalu maturzysta.edu.pl, a także stworzył materiały i kursy dedykowane młodym dorosłym, którzy wchodzą na rynek pracy. – Wydawnictwo Operon, opracował koncepcję i stworzył materiały
    do programu ,,Metodyka nauczania języka polskiego jako obcego w szkole. Podstawy” obejmujący kursy on-line do samodzielnej nauki oraz webinaria.
  • Szkoła w Chmurze, w roku szkolnym 2022/2023 przeprowadził cykl warsztatów
    rozwojowo-motywacyjnych dla maturzystów i uczniów przystępujących do egzaminu
    po ósmej klasie w największych miastach Polski: Warszawa, Trójmiasto, Kraków i Wrocław.
  • Komitet Organizacyjny ŚDM 2016, na przełomie 2015 i 2016 roku wraz z Moniką Paterką współtworzył strategię komunikacji marki w social media w kanałach polskojęzycznych i zagranicznych, a także prowadził szkolenia dot. nowych mediów.
  • International School of Kraków (jednostka edukacyjna pod Ambasadą Stanów
    Zjednoczonych w Polsce), w latach 2016-2019 uczył języka polskiego jako ojczystego, drugiego i obcego, opracował i wdrożył innowacyjny przedmiot rozwijający kompetencje międzykulturowe, a także prowadził przedmiot Business Management do matury IB DP.
  • Cracow International School, w latach 2016-2019 uczył języka polskiego jako
    ojczystego, drugiego i obcego, a także Business Management do matury Cambridge. Występuje na kongresach oświaty, konferencjach i sympozjach edukacyjnych jako ekspert w obszarze edukacji dzieci i młodzieży, specjalizując się w metodyce nauczania-uczenia się języka polskiego jako obcego, drugiego i odziedziczonego, wdrażaniu tutoringu w szkołach jako przykładu edukacji spersonalizowanej, skutecznej komunikacji w środowisku zróżnicowanym kulturowo, rozwijaniu 4K i kompetencji międzykulturowych, a także zmiany kultury organizacyjnej od nastawionej na nauczyciela do nastawionej na
    osoby uczniowskie i społeczność szkolną.
  • Występowałem m.in. podczas: Ogólnopolskiej Konferencji Kadry Kierowniczej Oświaty, Kongresie Oświaty organizowanym przez Uniwersytet Śląski, Uroczystym Kongresie Polonistów i Bibliotekarzy, Kongresie ,,Uczysz się od dziecka”, czy Ogólnopolskiej Konferencji Naukowo-Metodycznej ,,Szkoła wobec wyzwań współczesności”.

Wykształcenie:
Absolwent polonistyki (studia licencjackie i magisterskie, spec. nauczycielska)
na Uniwersytecie Jagiellońskim, ukończone studia podyplomowe z nauczania języka
polskiego jako obcego na Uniwersytecie Jagiellońskim, ukończone studia podyplomowe
z marketingu internetowego na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie.
Studiował socjologię (poziom magisterium) na UJ w ramach Międzywydziałowych
Indywidualnych Studiów Humanistycznych.